قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
کینزیوتیپ و کاربرد آن
2018-04-11
‍ یوگا برای کودکان اوتیسم
2018-05-01

اثرات بکارگیری کینزیوتیپ

چسباندن تیپ، بخشهای زیرین پوست را متاثر میکند که عبارتند از: سیستم لنفاوی و عروق محیطی، عضلات و فاشیای پوشاننده آنها، گیرنده های حسی سطح پوست و مفصل. نواربندی به محدود کردن حرکات اضافی و آسیب زننده به مفصل و اصلاح الگوی حرکتی، حفظ ثبات و بهبود عملکرد عضو، تقویت و مهار عضلات ,اصلاح راستای بخشهای مختلف بدن، کاهش درد و ورم کمک میکند و میتواند روند بهبودی را تسریع کند. تیپ بخاطر کششی که بر روی پوست ایجاد میکند میتواند به بهبود گردش خونی منطقه کمک کند و حرکت مایع لنف را تسهیل کرده و ورم ناشی از آن را بکاهد.

کاهش درد: در مواردی که بافتی آسیب میبیند فضای مابین اپیدرم و عضله زیرین آن کم میشود، کاهش فضا موجب کمپرس شدن پایانه های عصبی و مخابره پیامهای درد به مغز میشود. بکارگیری کینزیوتیپ موجب اصلاح سیگنال های ارسالی به مغز میشود لذا پاسخهای واکنشی بدن به پیامهای درد حذف میشود که در پی آن از میزان درد کاسته میشود. از لحاظ تئوری افزایش فضای بین عضلات موجب بهبود عملکرد آنها شده و مانع از خستگی زودرس شان میشود. بهبود انقباض عضله و افزایش قابلیت حرکتی نیز از مزایای کاربرد این روش است.

از طرف دیگر تحریکات پوستی تیپ، با فعال کردن رشته های عصبی موجب مهار مسیرهای نخاعی درد شده و در برخی موارد به تشخیص درمانگر موجب تسکین درد میشود.

کاهش چسبندگی کینزیوتیپ:

اولین عامل در کاهش میزان چسبندگی گذشت زمان است، در ۲۴ ساعت اولیه درصد قابل توجهی از خاصیت کشش پذیری آن کم میشود و اگر شما جز آن دسته از بیمارانی هستید که فعالیت ورزشی خاصی دارید باید پس از ورزش، نسبت به تجدید آن اقدام کنید.

اما حتی عرق کردن، خیس شدن و دوش گرفتن هم موجب کنده شدن تیپ نخواهد شد و با خیال راحت میتوانید همراه با تیپ دوش بگیرید و در صورتیکه آن را دستکاری نکنید کنده نخواهد شد. گرمای طبیعی پوست به ماندگاری آن کمک میکند و باعث بهتر چسبیدن نوار به اندام میشود. لذا در صورت استفاده از یخ پیش از چسباندن تیپ، باید منتظر باشید تا مجددا دمای پوست به حالت طبیعی برگردد.

روش اجرا:

با وجود اینکه چسباندن نوارها کار ساده ای به نظر می آید اما میزان کششی که به بافتهای مختلف داده میشود، جهت چسباندن، روش بریدن و اعمال کشش در عضو همراه با تسلط به مسیرهای آناتومی اندام نیاز به مراجعه به درمانگری دارد که دوره های آموزشی کاربرد تیپ را گذرانده باشد. مدل بریدن نوارها در روش های مختلف، متفات است.
کاردرمانگر :معروف چراغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*