قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
درمان اختلال یادگیری ریاضی در کودکان
2018-05-03
درمان اختلال یادگیری نوشتن در کودکان
2018-05-21

درمان اختلال یادگیری خواندن در کودکان

یکی از مشکلاتی که در برخی از کودکان وجود دارد، اختلال در یادگیری خواندن است که ممکن است به صورت های گوناگونی بروز نماید. به طور  معمول اگر شما به عنوان یک مادر یا پدر متوجه شوید که فرزند شما نمی تواند به طور عادی و آن گونه که از وی انتظار می رود، بخواند و بنویسد و مطالب را درک نماید؛ باید حتما به یکی از مراکز فعال و شناخته شده در حوزه درمان اختلالات یادگیری مراجعه نمایید تا مراحل مربوط به تشخیص  و درمان سپری شود. توجه داشته باشید که این مشکلات در صورتی که برطرف نشوند می توانند در زندگی آینده ی فرزند شما بسیار تاثیر گذار باشند؛ بنابراین بهتر است با به کار گرفتن راهکار های صحیح و مفید مهارت خواندن را در کودکان تقویت نمایید. توصیه ی مهم مرکز راه نوین به شما عزیزان این است که؛ هر چه زودتر برای تشخیص اختلالات یادگیری فرزند  خود اقدام کنید، زودتر شاهد ایجاد تغییرات مثبت در وی خواهید بود و امکان کاهش اعتماد به نفس در کودک شما تا حد زیادی تقلیل خواهد یافت.

والدین عزیز همواره به این موضوع توجه داشته باشند که اختلال در یادگیری توسط کودک شما می تواند موجب شود که وی تجربه های  ناخوشایندی را از اجتماع و همسن و سالان خویش کسب کند؛ زیرا اگر نتواند عملکرد معمول و مطلوب را داشته باشد، امکان دارد با واکنش منفی دیگران و تمسخر آنان مواجه شود و این موضوع خود به تنهایی یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز کاهش اعتماد به نفس و شکل گیری شخصیت ضعیف در فرزند شما خواهد بود؛ بنابراین اگر متوجه ی اختلالات یادگیری در کودکان خود شدید، کمک گرفتن، مشاوره و مراجعه به یک مرکز درمانی نظیر مرکز راه نوین یکی از بهترین گزینه های انتخابی شما خواهد بود. در  این مقاله از سری مقالات تخصصی مرکز راه نوین، با ارائه ی اطلاعاتی جامع در خدمت شما خواننده ی محترم خواهیم بود.

انواع اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟دیسپراکزیا: این اختلال بر روی عضله ها تاثیر می گذارد و باعث به وجود آمدن مشکلاتی در هماهنگی حرکت بدن و صحبت کردن می شود. این اختلال در توانایی یادگیری کودک اثر منفی خواهد  گذاشت.دیسکلکولیا: این اختلال در واقع توانایی فرد در محاسبات و درک اعداد ریاضی را تحت تاثیر قرار می دهد، علاوه بر این باعث می شود که فرد توجه و تمرکز لازم را نداشته باشد.اختلال شنیداری: یک نوع بیماری است که باعث می شود کودک نتواند صدای واضح و رسا را به درستی تشخیص بدهید.اختلال در درک: همان طور که از اسم این بیماری مشخص است؛  فرد مبتلا نمی تواند درک صحیحی از اطلاعاتی که مشاهده یا دریافت می کند داشته باشد، به عنوان مثال کودک در تشخیص  تفاوت ها بین شکل ها و عکس های مختلف دچار مشکل می شود.

نشانه ها و علایم اختلالات یادگیری خواندن در کودکان چیست؟

اختلال در مهارت و توانایی خواندن به دلایل مختلف ممکن است در  کودکان به وجود بیاید؛ مانند مسائل خانوادگی، محیط زندگی، نحوه ی آموزش و… در صورت برطرف نشدن این مشکل در سنین کم،کودک در زمان تحصیل و یادگیری دروس مختلف دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین باید این اختلال را دوران کودکی با استفاده از روش های درست تا حد زیادی برطرف کرد.

کودکانی که در زمان توضیح یک موضوع نمی توانند کلمات مناسبی را استفاده کنند و در حرف زدن دچار مشکل می شوند یا فهمیدن حرف آن ها برای بقیه دشوار می باشد دارای اختلال یادگیری هستند.در صورتی که کودکی پس از شنیدن کلمه ای یا موضوعی جدید نتواند آن را به درستی یاد بگیرد، وظیفه ی مادر، پدر یا آموزگار است که نسبت به پیگیری این موضوع متعهد باشد.برخی از کودکان در درک موضوعات و سوالاتی که قبلا آنها را شنیده  اند و یا با آن ها آشنایی دارند، با مشکل مواجه می شوند.عدم برخورداری از مهارت و توانایی نرمال برای یادگیری و خواندن واژه های شعر و حفظ ریتم آنیکی از شایع ترین اختلالات یادگیری در کودکان، مشکل داشتن در آموختن و استفاده از حروف الفبا و اعداد می باشد.

تشخیص اینکه فرزند شما دارای چه نوع اختلال یادگیری خواندن می باشد  و برای رفع آن چه اقداماتی باید به کار برده شود، فقط و فقط بر عهده ی افراد متخصص، روانشناسان کودک و مراکز گفتار درمانی می باشد؛ لذا از به  کارگیری هر گونه روش و اقدامات خودسرانه پرهیز نمایید.شما عزیزان در زمینه درمان اختلال یادگیری خواندن می توانید با مرکز درمانی جنت آباد   تماس حاصل نمایید

گرداورنده : #مرضیه_ولیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*