قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
نوروفیدبک و بیوفیدبک
2017-06-05
نوروفیدبک و وسواس
2017-06-05

نوروفیدبک می تواند در افزایش تمرکز کمک شایانی کند. تمرکز یعنی تراکم، فشردگی مجموعه و چکیده و در اصطلاح، یعنی حفظ و نگه داری توجه و تمرکز حواس روی موضوعی معین بدون تمرکز، حواس یادگیری، مثمرثمر نخواهند بود.

همه افراد، توانایی تمرکز دارند؛ چون تمرکز، امری نسبی است و کسی نمی تواند ادعا کند که کاملاً حواس پرت است و یا همیشه تمرکز حواس دارد. دانش آموزان، ورزشکاران و افرادی زیادی هستند که در حرفه و رشته خود به افزایش تمرکز نیاز دارند. برخی دانش آموزان و دانشجویان از حواس پرتی و عدم تمرکز در شب های امتحان گلایه کرده و یا با استفاده از قرص ها و داروهایی که بسیار خطرناک هستند سعی در افزایش تمرکز و ارتقا عملکردی مغز خود دارند. تمرکز حواس از آن جهت بسیار اهمیت دارد که می تواند سبب صرفه جویی مناسب در وقت و انرژی فرد شود.

فردی که می توان  به خوبی تمرکز کند در مدت زمان کمتری کار مورد نظر و یا مسئله و مشکل را حل خواهد کرد و فردی که مدام دچار حواس پرتی می شود نمی تواند تا ساعت ها این کارایی را داشته باشد. نوروفیدبک روشی است که در آن با استفاده از دستگاه های الکترونیکی بازخوردها و واکنش های فیزیولوژیکی و غیر اردای انسان به او شناسانده می شوند. در این صورت فرد با استفاده از نوروفیدبک قادر خواهد بود که عوامل و ایراداتی که موجبات کاهش تمرکز و حواس پرتی در او می شوند را به تدریج حذف نموده و با جایگزین کردن اعمال دیگر تمرکز را بهبود داده و سبب ارتقای عملکردی مغز خود شود. روش نوروفیدبک در درمان افراد مبتلا به حواس پرتی و نداشتن تمرکز کاربردی بسیار دارد و امروزه یکی از روش های پرطرفدار حوزه پزشکی و روانشناسی برای درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با  مغز است. نوروفیدبک هیچ گونه عوارضی بر فرد درمان شده برجای نمی گذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*