قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
تعریف کلی کاردرمانی ذهنی
2017-12-28
تاخیر در صحبت کودکان اتیسم
2017-12-30

 اصول صحیح کاردرمانی ذهنی با کودک

۱_ ایجاد انگیزه

انگیزه شرط اول یادگیری محسوب میشود . متداول ترین شیوه برای ایجاد انگیزه جالب نمودن موضوع برای کودک و یا ایجاد سوال برای کودک و یا انجام فعالیت از طریق بازی میباشد

۲_ شناخت توانایی ها و ناتوانایی های کودک

توجه به این نکته سبب موفقیت کودک در یادگیری میشود که منجربه ایجاد اعتماد به نفس در کودک شده و انگیزه ای قوی در کودک برای یادگیری بیشتر میکند

۳_ توجه به علائق کودک

تنظیم برنامه های اموزشی بر پایه خواسته های کودک موفقیت برنامه درمانی را تضمین میکند

۴_ رعایت سلسله مراتب یادگیری

بدیهی است لازمه یادگیری هر موضوع، مفهوم یا مهارتی، داشتن زمینه و بعبارت دقیقتر، یادگیری پیش نیازهای آن موضوع یا مفهوم یا مهارت میباشد

۵_ حذف محرک های زائد از موقعیت یادگیری

غالبا دامنه توجه کودکان محدود میباشد و برای پیشگیری از وقوع این امر ضروری است محیط آموزش بسیار ساده و به دور از وسایل اضافی باشد

۶_ طولانی نبودن مدت زمان اموزش
طول مدت اوزش باید با میزان ستگی پذیری کودک تناسب داشته باشد

۷_ کودک را با تکرار و تمرین زیاد خسته نکنیم

تکرار یک موضوع باید به طریقی متنوع ولی مستمر و منظم انجام گیرد یعنی یک موضوع باید با استفاده از روشها و شیوه های مختلف با کودک تمرین شود

۸_ تقویت توجه و تمرکز
از مهمترین ارکان در امر اموزش میباشد ۸

۹_ از آموزش غیر مستقیم ( بویژه در اموزش رفتارهای صحیح) استفاده کنید

کودک را در معرض مشاهده رفتارهایی که میخواهید او یاد بگیرد قرار دهید تا تقلید انجام شود

۱۰_ در آموزش به کودکان صبور باشید
شتاب و عجله در یادگیری را کنار بگذارید زیرا ممکن است نتیجه معکوس عاید شود

۱۱_ انتظار پیشرفت از کودک باید متناسب با توانایی های او باشد

۱۲_ در انجام فعالیت ها کمتر به کودک کمک کنید

۱۳_ تعمیم
موفقیت در اموزش بستگی به میزان استاده از اموخته های کودک در خارج از موقعیت های اموزشی دارد

المیرا ساعد پازوکی
کارشناس ارشد کاردرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*