قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

میزان استفاده ی مجاز از لوازم دیجیتال

فواید پازل یا جورچین برای کودکان
2019-04-16
تشدید لجبازی کودکان
دلایل تشدید لجبازی کودکان
2019-05-08

میزان استفاده ی مجاز از لوازم دیجیتال

آکادمی اطفال آمریکا (۲۰۱۶)، به والدین نوزادان و نوپایان توصیه می نماید، بازی های طبیعی، خلاقانه و فارغ از تکنولوژی را برای کودکان خود در اولویت قرار دهند. این آکادمی با توجه به تأثیرات منفی و مضرات احتمالی دستگاه های دیجیتالی بر تحول ابتدایی مغز، به والدین کودکان در گروه های سنی مختلف، توصیه هایی را ارائه می دهد:

به والدین کودکان زیر ۱۸ ماه توصیه می شود، از استفاده ی دستگاه های دیجیتالی برای کودک خود به جز در موارد مکالمه ی تصویری از طریق سرویس هایی همچون اسکایپ یا فیس تایم با اقوام و دوستان، پرهیز نمایند.

⚛ والدین کودکان ۱۸ تا ۲۴ ماهه در صورتی که بخواهند استفاده از دستگاه های دیجیتالی را به کودک خود معرفی نمایند، باید از برنامه های با کیفیت استفاده کنند (مانند محتواهای ارائه شده توسط کارگاه سیسیم و یا PBS که از کمپانی های آمریکایی مورد تأیید انجمن اطفال آمریکا هستند و محتواهای آموزشی مناسب برای کودکان تولید می نماید). همچنین بهتر است همراه با کودک خود آن را تماشا نمایند تا به او کمک کنند تا آنچه را تماشا می کند درک نماید.

برای کودکان دو تا پنج سال زمان استفاده از دستگاه های دیجیتالی باید به کمتر از یک ساعت در روز محدود شود و از برنامه های با کیفیت استفاده شود. والدین باید در این زمان همراه کودک خود به تماشای برنامه بپردازند تا به او در فهم آنچه تماشا می نماید کمک کنند و به او کمک کنند تا آنچه را دیده به دنیای اطراف تعمیم دهد (آکادمی اطفال آمریکا، ۲۰۱۶).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*