قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
تحریک الکتریکی مغز(TDCS)
2018-01-15
درمان لکنت کودکان پیش از دبستان
2018-01-17

چه کسانی می توانند از tDCS استفاده کنند؟

ماهیت تحریک الکتریکی مغز یا tDCS و بی نیازی آن به شرکت فعالانه فرد در امر درمان باعث شده تا در محدوده سنی گسترده (حتی کودکان ۳ ساله نیز می توانند از این روش استفاده کنند) و انواعی از اختلالات (حتی زمانی که همکاری فرد در درمان کم است) قابلیت استفاده را داشته باشد.
آیا استفاده از تحریک الکتریکی مغز یا tDCSفرد را از سایر درمانها همچون رواندرمانی، کاردرمانی و غیره بی نیاز می کند؟
تحریک الکتریکی مغز یا tDCSابزاری است که توانمندی مغز را در پردازش اطلاعات ورودی افزایش میدهد. این ویژگی اثربخشی سایر درمانها را افزایش میدهد ولی فرد را از آنها بی نیاز نمیکند. برای مثال، هرچند تحریک الکتریکی مغز قدرت یادگیری را در کودکان مبتلا به اختلال یادگیری افزایش میدهد ولی آنها را از کاردرمانی بی نیاز نمیکند.

برنامه زمانی استفاده از تحریک الکتریکی مغز یا tDCSچگونه است؟ تحریک الکتریکی مغز یا tDCSدر عرصه بالینی ابزاری انعطاف پذیر محسوب میشود.

جلسات درمانی آن از هفته ای یکبار تا استفاده روزانه متغیر است؛ هرچند که نتایج درمانی آنها متفاوت خواهد بود. جلسات پیوسته و متراکم نتایج بالینی بهتر و سریعتری دارند. فشردگی جلسات تحریک الکتریکی مغز یا tDCSبر حسب نیاز درمانی فرد و سایر ویژگیها تعیین میشود.

درمان با تحریک الکتریکی مغز یا tDCSشامل دو مرحله درمان فشرده و درمان نگهدارنده است. در مرحله درمان فشرده جلسات پی درپی برای فرد طراحی میشود و پس از دستیابی به نتایج بالینی رضایت بخش، پژمان نگهدارنده که به شکل جلسات هفتگی یا ماهانه خواهد بود با هدف تثبیت نتایج بالینی اجرا می شود.
معروف چراغی-کاردرمانگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*