قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

فواید پازل یا جورچین برای کودکان

تمرکز کودکان
تمرینات هفت گانه برای افزایش تمرکز کودکان بی دقت
2019-04-15
میزان استفاده ی مجاز از لوازم دیجیتال
2019-04-17

فواید پازل یا جورچین برای کودکان

۱-تقویت حافظه : پازل‌ها ارتباط و اتصال بین اجزای مغز را تقویت می‌کنند. این اسباب‌بازی فکری، زمینه ایجاد افکار جدید و نوآورانه را در مغز با سرعت بالا فراهم می‌کند. جورچین‌ها برای تمام سنین مفید هستند، اما چون کودکان در سن رشد هستند و بهترین شرایط مغزی را برای تقویت و تکامل ذهنی دارند، درست کردن پازل از همه بیشتر برای کودکان مفید است.
۲-افزایش قدرت تخیل و نوآوری : یک پازل مفید به فرزند شما کمک می‌کند به راه و روش‌های جدید فکر کند و به دنبال راه‌حل بگردد. حتی ایده‌هایی که برای ساختن و تکمیل جورچین مفید واقع نمی شوند، به کودک شما نوعی تفکر خارج از چارچوب را خواهند آموخت. برای درست کردن پازل، کودک انواع فرضیه‌ها را به عنوان راه‌حل به ذهن می‌آورد و آن‌ها را آزمایش می‌کند تا راه چاره اصلی را بیابد. از طریق آزمایش این فرضیه‌ها ذهن کودک برای حل مسائل منطقی و ریاضی آماده خواهد شد و در بزرگسالی این منطق را در حل مسائل شخصی، خانوادگی و اجتماعی نیز به کار خواهد گرفت.
۳-به کار‌گیری همزمان دونیمکره مغز : برای درست کردن جورچین‌ها مغز انسان ناگزیر است هم به جزء بیندیشد و هم به کل. برای این کار هم نیاز به منطق هست و هم به خلاقیت. از آنجا که مناطق مختلفی از مغز در فعالیت‌های منطقی و خلاقانه درگیر می‌شوند، بهترین نتیجه از عملکرد همزمان این دو ناحیه به دست می‌آید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که علومی همچون ریاضیات در افرادی که دو نیمکره مغز را یک‌جا به کار می‌گیرند، بهتر آموخته می شوند.
۴-ترشح دوپامین : مغز ما انواع مختلفی از پیام‌رسان‌های عصبی را تولید می‌کند که به نواحی مختلف مغز کمک می‌کنند با هم و با بقیه نواحی سیستم عصبی بدن ارتباط برقرار کنند. جورچین‌ها و پازل‌ها در ترشح دوپامین موثر هستند. در طول مراحل مختلف ساخت جورچین، کودک با موفقیت‌های کوچک و بزرگ در زمینه حل مسائل روبه‌رو می‌شود و این موفقیت‌ها باعث ترشح دوپامین می‌شوند که در ایجاد حس و حال روحی خوب و مثبت موثر است.
این تجربه لذت‌بخش ذهن کودک را به آموزش همراه با تشویق عادت می‌دهد و کودک به‌این وسیله درآینده نیز داشن‌آموز موفق‌تر و باانگیزه تری خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*